Powered By:-

BAGAIMANA MENDAPATKAN RM88,572.00 DENGAN MODAL HANYA RM70 SEKALI SEUMUR HIDUP? CLICK HERE..

Monday, March 22, 2010

Makna Di Sebalik Nama Usahawan Babylon.


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pelawat yang membaca blog ini.Akhirnya setelah berhempas pulas saya mencari idea nama bagi blog ini, maka lahirlah nama blog usahawanbabylon.blogspot.com

Kenapa saya memilih nama usahawan babylon? Bukan usahawan Melayu, Cina, Mat Salleh atau sebagainya? Salah satu sebab kenapa nama ini dipilih adalah kerana saya mendapat inspirasi daripada buku yang bertajuk "Orang Terkaya Di Babylon". Hasil karangan mendiang George S Clason.

Buku ini mengisahkan tentang Arkad, orang terkaya di Tamadun yang paling kaya di dunia ketika itu menceritakan tentang kaedah dan pengalamannya bagaimana beliau dari seorang rakyat kelas sederhana berusaha mencari kekayaan sehingga berjaya menjadi seorang bangsawan yang terkaya di Babylon.

Buku ini telah memberikan inspirasi kepada berjuta-juta orang di dunia ini untuk keluar dari masalah kewangan yang sentiasa membelenggu kehidupan seharian masing-masing serta mencapai kehidupan impian mereka. Jadi, dengan nama usahawan babylon ini, saya sendiri berharap dapat keluar dari masalah kewangan sendiri. Dan dapat berkongsi tip-tip perniagaan dengan para pembaca sekalian.

Akhir kata,semoga kita sama-sama dapat mencapai impian hidup masing-masing dan saya amat berharap sokongan anda semua untuk menyokong blog ini.

Salam persahabatan ,
Ikhlas dari Admin bisneskomputer.com

No comments:

Post a Comment