Powered By:-

BAGAIMANA MENDAPATKAN RM88,572.00 DENGAN MODAL HANYA RM70 SEKALI SEUMUR HIDUP? CLICK HERE..

Saturday, May 1, 2010

7 KUALITI YANG HARUS DIMILIKI OLEH SESEORANG USAHAWAN YANG BERJAYA

Untuk menjadi seorang usahawan yang berjaya, 7 kualiti yang bakal disebutkan ini haruslah dimiliki oleh anda:-

1. Kesegaran Fizikal
-Kesegaran fizikal ialah prasyarat untuk mental yang positif. Oleh itu, amalkan kebiasaan-kebiasaan hidup yang sihat seperti pemakanan yang baik, tidur yang cukup serta melakukan rekreasi serta senaman.

2. Keberanian
-Harus wujud dalam diri setiap lelaki atau wanita yang berjaya. Terutamanya dalam menjual, kerana perniagaan peringkat tinggi bersifat kompetitif.

3. Imaginasi
-Usahawan harus memiliki imaginasi yang memungkinkan untuk menempatkan dirinya dalam pemahaman yang bersimpati dengan kedudukan, keperluan danj tujuan daripada pelanggan.

4. Pidato
-Dalam berniaga, tawar-menawar dan memperkenalkan produk, kita hendaklah berbicara dengan jelas dan ucapkan perkataan dengan jelas. Suara yang perlahan menunjukkan seseorang itu lemah.

5. Keperibadian Yang Menyenangkan
-Usahawan perlu mengetahui cara membuatkan pelanggannya tertarik pada dirinya serta barangan yang ditawarkan.

6. Rasa Percaya Diri
-Dengan meletakkan keyakinan dan kepercayaan kepada diri sendiri serta penegasan yang berulang, dengan sendirinya ia akan menjadi suatu rancangan yang digunakan oleh kekuatan yang tidak terlihat untuk menolong seseorang usahawan itu mencapai sasarannya.

7. Kerja Keras
-Kerja keras adalah satu-satunya kualiti yang dapat mmengubah latihan dan kemampuan menjual menjadi wang. Tidak ada kesihatan yang baik, keberanian atau imaginasi yang berharga jika tidak diberi tindakan.

Oleh itu, jika anda ingin berjaya, anda perlulah memiliki kesemua kualiti yang telah dibincangkan seperti diatas. Sehingga kita berjumpa lagi..:D

No comments:

Post a Comment